Strona 1 z 1

Nowa odsłona platformy hybrydowej TVP

: 20 kwie 2013, 21:29
autor: JAKITAKI
Obrazek

Telewizja Polska przygotowała swoim widzom nową atrakcję, udostępniając od 19 kwietnia unowocześnioną wersję Platformy Hybrydowej TVP. Najważniejsze zmiany dotyczą wprowadzenia nowych funkcjonalności aplikacji głównej Platformy Hybrydowej, która została wzbogacona o nowy układ graficzny i ciekawszą kolorystykę.

Przejrzysty wygląd i funkcjonalny sposób poruszania się po menu głównym z pewnością ułatwi widzom korzystanie z serwisów Platformy Hybrydowej TVP. Uruchamiają się one w trybie pełnoekranowym z funkcją PIP, czyli podglądem na aktualnie nadawany program telewizyjny (Picture In Picture). Obraz, na którym umieszczona jest dodatkowa treść, może mieć zmieniane tło, co pozwoli nadawcy akcentować barwą i grafiką różne sytuacje odnoszące się do wydarzeń rocznicowych, świąt czy żałoby narodowej. Menu główne zostało również usystematyzowane poprzez skatalogowanie serwisów, dzięki czemu można szybciej i łatwiej dotrzeć do poszukiwanych treści. Np. w katalogu serwis informacyjny można znaleźć wszystkie serwisy poświęcone wydarzeniom newsowym i programom informacyjnym TVP. Po uruchomieniu wybranej aplikacji w górnej części ekranu wyświetla się też ruchomy pasek z tematycznymi ciekawostkami i aktualnościami właściwymi dla danego serwisu. Nowością jest wprowadzenie stałej ekspozycji w postaci bannerów autopromocyjnych i reklamowych.

Rozwiązania zastosowane dla głównej aplikacji hybrydowej znacznie ułatwiają i rozszerzają możliwości korzystania z głównego HUB Platformy Hybrydowej TVP. Poprzez niego widz może w łatwy sposób dotrzeć do wszystkich istniejących już aplikacji. Ta wielotematyczna platforma, tworzona w oparciu o treści portali internetowych i zasoby TVP zawiera informacje dedykowane do poszczególnych programów telewizyjnych oraz materiały wzbogacające ofertę Telewizji Polskiej. Platforma Hybrydowa TVP jest systematycznie rozbudowywana o nowe sekcje, niebawem zamieszczony zostanie na niej rozbudowany elektroniczny przewodnik po programach (EPG). Z telewizji hybrydowej korzysta miesięcznie średnio 50 tysięcy widzów i liczba ta stale rośnie.

źródło:TVP